Saturday 24 November 2012

MINGGU 9 : SPSS

Salam sejahtera, salam bestari dan salam 1 malaysia kepada kawan2 semua :) bagi yang islam, pastikan jawab salam diatas. Terima kasih .

Pertama sekali alhamdulillah, kita berjumpa lagi pada minggu ke-9. =D Saya ingin memohon maaf kepada Pn.Hafizah kerana pada mingu ini saya tidak dapat hadir ke kelas atas sebab saya menjadi Sukarelawan SUKIPT. Terasa sayang untuk tidak menghadiri kelas pada minggu ini kerana kelas pada minggu ini akan belajar sesuatu yang baru iaitu SPSS (Statistical Package for Social Science).

Oleh kerana saya tidak dapat menghadiri kelas pada minggu ini, jadi saya tidak mengetahui apa itu SPSS . Apa yang telah diterankan oleh Pn.Hafizah pada minggu ke 8 adalah tentang cara-cra untuk mengunakan SPSS ini untuk menganalisis data. Selain itu memudahkan kita untuk membuat carta pai atau membuat perbadingan. Ini adalah satu cara yang mudah untuk diaplikasikan didalam pembelajaran. Jadi, untuk lebih mengetahui dengan lebih lanjut, saya akan meminta kawan saya untuk mengajar bagaimana menggunakan sistem  tersebut. Saya harap saya tidak ketinggalan walaupun tidak hadir ke kelas. 

Akhir kata, saya memohon maaf sekali lagi kerana tidak dapat hadir ke kelas. Saya akan belajar mengenai SPSS ini dan akan update kan ke entry seterusnya. Sekian terima kasih :) 




Sebelum saya mengundur diri. Jadilah kata-kata diatas sebagai pedoman hidup bagi kita semua :D semoga berjumpa di lain enty. Assalamualaikum w.b.t ~
 
                                             #akan bersambung...
                                                    


TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNGI BLOG INI =)

No comments:

FOLLOW+ DASHBOARD♥