Tuesday 18 September 2012

MINGGU 1&2 : KURSUS KOMPUTER DALAM PENDIDIKAN

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera semua.


Selamat datang ke blog pertama saya dan harap anda semua dapat membaca entry pertama sayaini. Sebelum ini saya memang aktif di dalam bdunia blog. Jika ada masa kelapangan saya pasti menceritakan di dalam blog. Ini merupakan link blog saya yang tersedia ada http://ziera-ramli.blogspot.com/

Apa yang saya nak ceritakan di dalam entry baru saya ialah minggu pertama saya di dalam kursus komputer dalam pendidikan. Ini merupakan kursus yang kita semua belajar melalui komputer. Pertama sekali, kami telah dibahagikan melalui empat kumpulan dan saya merupakan salah seorang daripada ahli kumpulan 4. Seterusnya,  selepas kami dibahagikan kepada empat kumpulan, kami di minta untuk membuat akaun yahoo dan google yang baru. Akaun tersebut hendaklah dicipta menggunakan nama penuh sebagai tanda pengenalan bagi diri kita. Ini merupakan alamat rasmi yang memudahkan pensyarah mengenali kita melalui email rasmi tersebut. 

Selain itu, kami dikehendaki untuk membuat yahoo group, facebook group, dan diminta untuk menyertai group GE1155-2012-2013. Didalam group tersebut, kami dapat berinteraksi sesama semua ahli kumpulan yang lain dan pensyarah-pensyarah. Ini memudahkan segala pertanyaan dan urusan yang  perlu diselesaikan.


Pada minggu kedua, kami  dikehendaki untuk membuat akaun blog yang digunakan sebagai tempat untuk dikongsikan tentang pembelajaran yang telah kita belajar . Melalui perkongsian di dalam blog tersebut, ini dapat memudahkan kami untuk mengulangkaji pelajaran semasa peperiksaan akhir. 

Disamping itu, kami juga belajar untuk mecipta dropbox yang merupakan satu fail. Dropbox ini merupakan salah satu kemudahan yang boleh digunakan untuk pelajar. Segala maklumat yang ingin dikongsikan boleh dikongsikan di dalam dropbox itu. 



segala maklumat boleh di share kan didalam dropbox tersebut. Apabila kita ingin melihat kembali, memudahkan kita untuk merujuknya. Dropbox amat memudahkan para pelajar dalam sesi pembelajaran mereka.



Akhir sekali, saya amat gembira mengambil kursus komputer dalam pendidikan ini kerana ia merupakan hobi saya iaitu melayari internet. Walaupun sebelum ini saya telah mempunyai akaun blog sendiri, saya tetap gembira kerana dapat dikongsikan di dalam blog ini.
Sekian terima kasih, semoga dapat berjumpa di lain entry.

TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNGI BLOG INI =)

No comments:

FOLLOW+ DASHBOARD♥